Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk opgelost.

Taxonomy visibility: Term 'geruzie' has been made visible
in

Eindelijk, eindelijk, na meer dan 12 maanden brieven schrijven en gedoe met incassobureaus en mijn huurster... heb ik de huur van mijn appartement (in de periode oktober 2008 - maart 2009!) die Rots-Vast Amsterdam Zuid voor me geïnd heeft, op mijn rekening gekregen.

Waarom moet Rots-Vast deaud? Niet zozeer omdat ze geen enkele toegevoegde waarde hebben, maar vooral omdat ze systematisch liegen. De wereld is beter af zonder ze. Ik had het al eerder genoemd, maar hier is het volledige verhaal.

Ga je een tijd naar het buitenland? Denk je dat je beter een bedrijf 6% van je huurinkomsten kan laten opsteken, omdat dingen dan tenminste 'professioneel geregeld worden'? Vergeet het maar, je kunt beter je buren wat betalen om dingen te regelen. En als je toch een bedrijf wilt inschakelen om sommige dingen te regelen: denk dan goed na wat je ze wilt laten doen:

  • het regelen van huurders voor je huis?
  • het zijn van een aanspreekpunt voor je huurders, voor het oplossen van eventuele problemen?
  • het innen van de huur?

Aan het eerste houden ze zelf een smak geld over, dus ze willen je echt wel als klant hebben. Die 6% rekenen ze voor de overige twee dingen, maar als je ze het derde laat doen (i.e. het geld laat overmaken van je huurder naar hun rekening)... blijkt er ook bij 'professionele' bedrijven het risico dat je dat geld niet meer terugziet. Het is maar even een tip.

Of als je toch wilt dat ze geld voor je innen: blijf uit de buurt van Rots-Vast Amsterdam Zuid, De Herdt Beheer BV of andere wazige gelieerde bedrijfjes. Het contract dat je tekent is net zo weinig waard als de mondelinge beloften.

Los daarvan moet je blijkbaar ook niet lief proberen te zijn voor je huurders m.b.t. geldzaken, want een te groot deel van je huurders naait je waar je bij staat. Dat is een deels losstaand verhaal maar... echt, ik ben gelukkig dat ik mijn 'tweede appartement' heb kunnen verhuren aan vrienden. Niet alleen omdat het ik de halve zolder nu nodig heb als ultragoedkope woonruimte voor mezelf... maar omdat me het gezeik en verlies bespaard wordt, waarvoor 2 andere huurders gezorgd hebben.

De totale soap heeft anderhalf jaar geduurd en begon in okober 2008, toen ik naar Hongarije vertrok voor mijn werk. Ik had met Rots-Vast geregeld dat ze mijn appartement zouden beheren & bemiddelen in de verhuur. Een vrouw van middelbare leeftijd kwam erin, ik blij. Ze sprak geen Nederlands of Engels en wilde met cash betalen, maar ze was aardig. En omdat Rots-Vast de bedragen voor me inde (en mij weer zou betalen minus hun 6% commissie) was dat mijn zaak niet en hoefde nergens meer om te denken. Dacht ik.

Pas in januari 2009, toen ik wat bijgekomen was van alle verwikkelingen met mijn werk, ging ik eens goed achter Rots-Vast aanzitten voor mijn huur, want... ze hadden nog steeds de huur van okt-nov niet betaald. Ik belde, en ze zouden het nakijken en regelen.
Maar er werd niets geregeld. Toen ik eind februari even in Nederland was, heb ik in twee dagen drie keer gebeld of ze het eindelijk eens goed wilden regelen, want ik had geen geld en geen uitleg van ze gehad. De eerste twee keer werd er onverstoorbaar over mijn klachten heen gepraat met een houding van 'jajaja we regelen het en je krijgt zometeen een e-mail bevestiging', en de derde keer was ik behoorlijk boos dat ik nog niets had gezien. Karin de Herdt vertelde me dat er een probleempje was geweest ze de betaling net had gedaan. Ik kreeg onmiddellijk kopieën van de rekeningen toegestuurd - die overigens haastig en zonder specificatie in elkaar geflanst waren. Maargoed, ik dacht "ik heb mijn geld, dat is tenminste iets".

Wat denk je? Nee dus. Geen geld. Die betalingen waren helemaal niet gedaan. Karin had gewoon gelogen, en 'valsheid in geschrifte gepleegd'. En ik zat inmiddels weer druk te zijn in de VS. (Lekker makkelijk, klanten belazeren die je juist hebben ingehuurd omdat ze het zelf te druk hebben.)

Ik heb haar dus 12 maart een boze e-mail gestuurd dat het gedraai en gelieg nu over moest zijn, waarin ik dreigde met opzegging van mijn lopende contract per 1 april en met een incassobureau. Aangezien ze toch nog makkelijk geld aan me verdiende, dacht ik dat dat wel zou helpen. Nee dus; geen antwoord. Vervolgens heb ik de 17e vanuit de Verenigde Staten een aangetekende brief laten sturen waarin ik het contract per 1 april opzegde en wederom met een incassobureau dreigde. Dit heeft nog heel wat geregel (en frustratie) gekost, omdat ik dus vanuit de VS in het Frans met mijn huurster moest regelen dat zij niet meer aan Rots-Vast zou betalen, maar een andere verhuurbemiddelaar zou krijgen. Ook dacht ik haar een dienst te bewijzen door af te spreken, en in de aangetekende brief aan Rots-Vast aan te geven dat de borg aan mij terugbetaald zou worden, en ik al met mijn huurster die borg verrekend had. Dan hoefde ze die borg tenminste niet zelf van Rots-Vast terug te eisen. Dit hebben we dus zo afgesproken.

Geen reactie van Rots-Vast. Op 31 maart heb ik alle documentatie bij elkaar geraapt en naar een incassobureau opgestuurd. Mijn geluk was dat ik in mijn persoonlijke kennissenkring een verhuurbemiddelaar heb (4-Freedom) waarmee ik telefonisch kon afspreken dat zij een contract zouden regelen voor mijn huurster.

Maar als je dacht dat het incassobureau wel makkelijk aan geld kan komen... dan heb je het mis. Karin heeft de afhandeling hierna nog een jaar gerekt. Hier is hoe zoiets kan gaan:

  • 23 april kreeg ik bericht dat er een bedrag van €1500 (als eerste deel van de openstaande €5200 aan huur plus borg) overgemaakt zou zijn - een verhaal over wat er aan de hand was en "waarom Karin me dat niet eerder had kunnen zeggen". Ik stemde toe in betalingstermijnen van €800 (minder dan mijn incassobureau adviseerde).
  • 1 juni werd mij, in samenvatting, verteld dat Karin de Herdt 1 keer te laat met betalen was geweest omdat ze zogenaamd niet wist wanneer de betalingstermijn inging, en twee keer aan de telefoon geantwoord had dat er echt al betaald was, dat ze daar per ommegaande een bewijs van zou toesturen, en vervolgens niets van zich liet horen.
  • 16 juni ging de betalingsregeling ging daarom de prullenbak in en werd Rots-Vast gesommeerd het gehele bedrag te betalen. Karin beloofde dit te doen.
  • 22 juni kreeg ik te horen dat er niet betaald was, en werd er gevraagd of er tot dagvaarding overgegaan moest worden. Het financiële risico (de gerechtelijke kosten) zou voor mij zijn, als Rots-Vast niet zou kunnen betalen. Ik was bang dat ze zichzelf failliet zouden laten verklaren o.i.d. en dat ik naar mijn geld kon fluiten, maar deed het toch.
  • 30 juli kreeg ik een brief dat Rots-Vast was gedagvaard. Zitting op 17 augustus. Werd uitgesteld tot 31 augustus.
  • Op de zitting van 31 augustus bleek Karin de Herdt schriftelijk geantwoord te hebben. Dat het geëiste bedrag niet klopte, omdat de borg contractueel gezien niet met mij verrekend moest worden, en al verrekend was met de huurster. Wat een heerlijke vertragingstactiek weer; dit had ze ook 4 maanden eerder kunnen zeggen! Het feit dat de borg al verrekend was met mijn huurster (die inmiddels verhuisd was) kwam voor mij als een totale verrassing, want ook zij had dit mij niet laten weten.
  • 14 september was er weer een zitting, waar besloten werd dat... er schriftelijk verder geprocedeerd moest worden, en dat de volgende zitting op 12 oktober zou zijn en ik voor die tijd een reactie moest opsturen. (Ik had het incassobureau de 9e al een reactie geschreven waarmee ze konden doen wat ze wilden, die erop neer kwam dat ik de borg zelf wel zou regelen.)
  • Op de zitting van 12 oktober werd vastgesteld dat men ons antwoord had gekregen, en dat Rots-Vast op de volgende zitting moest verschijnen.
  • Op de zitting van 9 november werd vastgesteld dat Rots-Vast niet was verschenen, en dat op de volgende zitting vonnis gewezen zou worden.
  • Op de zitting van 7 december werd Rots-Vast veroordeeld tot betaling van het bedrag minus de borg. (En zo kunnen er dus maanden verstrijken tussen een briefje aan de rechtbank met uitleg, en een uiteindelijke uitspraak.)

Dus nu zou ik het geld wel snel krijgen, nu Rots-Vast gerechtelijk veroordeeld was? Nou, vergeet het maar.
Er is begin februari uiteindelijk beslag gelegd op de bankrekening van Rots-Vast, waarna er nog 4 weken gewacht moest worden op antwoord van de bank, en... er niets op de rekening bleek te staan, dus ik had nog steeds geen geld. Toen begon ik echt te vrezen dat ik het hele proces zelf zou moeten betalen, omdat men met schimmige BV-tjes aan het schuiven was om onder betalingsverplichtingen uit te komen.

Gek genoeg bleek Karin de Herdt nog steeds tegen het incassobureau te zeggen dat ze zou betalen... (en op dezelfde manier al haar beloften niet of maanden te laat in te lossen)... dus ik moest gewoon maar afwachten wat er zou gebeuren. En ineens, eind april, kreeg ik een eindafrekening en stond de volledige €4200 op mijn rekening. Ongelofelijk.

Wat wel steekt, is dat Rots-Vast nog steeds die 6% beheerpremie heeft gekregen (ondanks dat ze ook veroordeeld zijn tot rente en proceskosten), terwijl ze geen enkel beheer hebben gevoerd. (Ja, ze hebben het geld van mijn huurster in ontvangst genomen en diverse kosten in mindering gebracht op de mij te betalen huur. Waar ze vervolgens geen administratie over voerden zodat ik geen specificatie kreeg van ingehouden bedragen.) Maargoed, ik moet maar blij zijn dat ik het geld nog kreeg.

Ik snap nog steeds niet wat er zo moeilijk is voor een professioneel bedrijf aan 'niet constant liegen en je administratie een beetje organiseren, zodat je tenminste geen incassobureau en rechters achter je aan krijgt'. Maargoed, het zal wel. In ieder geval is dit dus waarom niemand meer naar Rots-Vast zou moeten gaan, en waarom i.i.g. Rots-Vast A'dam Zuid gewoon dood moet.

Ook leuk: huurders kunnen ook geld kosten.

Zal ik maar even wat positiefs tussendoor zeggen? 4-Freedom hebben hun werk (langzaam maar) netjes gedaan, ondanks dat ze niet veel aan me verdienen. (Want ze hebben geen bemiddelingskosten kunnen rekenen voor huurders die in mijn appartement wonen.)
Plus, de huidige huurders in mijn appartementje zijn heel fijne probleemloze mensen.

Mijn eerste huurster (die Franssprekende dame) was dat helaas niet volledig. Ten eerste had ze al een hondje meegenomen terwijl in het huurcontract stond dat huisdieren niet toegestaan waren. (En Rots-Vast heeft hier dus niet op gecontroleerd en niets van gezegd!) Maar dat vergaf ik haar.
Ze is per 1 juli 2009 wegverhuisd en heeft de huidige huurders geregeld, waarvoor ook mijn dank.
Maar ze heeft me wel flink getild. In alle gedoe rond het verhuizen van het huurcontract van Rots-Vast naar 4-Freedom had ik dus afgesproken dat ik voor haar de (€1000) borg bij Rots-Vast zou innen. Ze was zelf ook constant aan het klagen over slechte service van Rots-Vast, dat ze die mensen maar niets vond, etc. Maar gedurende de rechtszaak bleek dus wel dat ze via Rots-Vast een ander (groter) appartement had gehuurd, de borg met hun verrekend had, en mij daar niets van verteld had! Wat mij dus maanden vertraging in de rechtszaak opleverde.
Nu moest ik achter haar aan om die borg van haar terug te krijgen, terwijl dat (door het gedoe) niet meer waterdicht op papier stond. Ze is aangekomen met allerlei bedragen aan gemeentebelasting die ze voor me had voorgeschoten (ok, kan ik inkomen) en beloofde de rest (ruim €500) later over te maken. Nou, niet dus. Eerst stelde ze het uit wegens 'krap bij kas', toen moest ik haar steeds herinneringen mailen, en toen was ze verdwenen. Weg €500.

Dan nog de onderhuurder in mijn 'verhuur-appartementje in Utrecht' waar ik nu op zolder woon... zoals al eerder in mijn dagboek genoemd, kwam er rond oktober/november 2008 een onderhuurder bij, omdat het leek dat 1 van de huurders weg zou gaan... en bleek dat in januari 2009 toch niet het geval. De huurder die inmiddels 3 maanden huurachterstand had (maar wel ineens met een nieuwe MacBook rondliep), kreeg zijn huur opgezegd per 1 mei, waar de vaste huurders blij mee waren. (En ik kon in de zolder trekken; ook fijn.)

Maar die gast (Emile van de Coevering, 'eigenaar' van Escapation, trouwens) bleek dus alle aanmaningen aan zijn laars te lappen, en hetzelfde incassobureau werd ingeschakeld.
Dat bleek helaas niet te helpen. Na een hele rits aanmaningen (en verzoeken aan het incassobureau om informatie wat er nu gebeurde) hebben mijn hoofdhuurder en ik nog steeds geen achterstallige huur van hem, maar wel... een rekening van ruim €800 voor gemaakte incassokosten, die we zelf moeten betalen. Het dossier is namelijk afgesloten, zonder succes.

Ik weet waar Emile woont. Maar hij heeft zich uitgeschreven bij de Gemeentelijke Basisadministratie zodat er officieel niet gemakkelijk geld te halen is. En het zou het ook niet waard zijn... inmiddels is gebleken dat hij meerdere incassobureaus achter zich aan heeft, en de afgelopen maand heeft hij ook al volledig rood gestaan. (Met als gevolg post van zijn bank en van deurwaarders die nog steeds naar ons adres wordt gestuurd; vandaar dat we dit weten.)

't is fijn dat ik twee appartementen kan hebben en verhuren (als 'alternatieve pensioenvoorziening' en nu ik op het moment niet zelfstandig huur kan betalen)... maar ik ben niet van plan dat ooit te gaan uitbreiden. De vastgoed/verhuurwereld is gewoon niet fijn; de hoeveelheid gezeik en niet nagekomen afspraken is gewoon te groot.

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

Wat een verhaal zeg! Beter gelijk naar 4-Freedom volgende keer? Ben ik ook klant van. Duurt soms wel even voordat ze zaken komen oplossen, maar ze doen het iig wel. Toch ongekend dat je zo lang achter je geld aan moet bij Rotsvast. Van zo'n grote partij zou je toch verwachten dat ze hun zaakjes op orde hebben? Nah ja, aan de andere kant hebben ze dat bij Direct Wonen ook niet en die zijn NOG groter. Dat is al helemaal een drama. Die controleren niet eens wat voor huurders ze in je huis plaatsen. Goed verhaal iig en hoe erg ook, toch geinig om te lezen! Greetz

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

Ik ga inderdaad nu voor altijd bij 4-Freedom blijven zitten. Daarvan weet ik tenminste zeker dat ze (naast commercieel zijn zoals ieder ander) ook eer in hun werk stellen, en normaal aanspreekbaar zijn.
In eerste instantie niet gedaan, omdat ze eind 2008 nog niet in Amsterdam actief waren - dacht ik.

De soap is nog 'grappiger' geworden; ik kreeg vrij snel na de publicatie van dit blog-bericht een reactie van Karin. Dat ik 'm moest weghalen omdat een advocaat haar verteld had dat het smaad was, en op niets gebaseerd. (He, watte? Het is een en al feitelijke onderbouwing, meid. Lees dan...)

Ach gossie, dit bericht is nog steeds Google hit #1 als je op haar naam zoekt.
Ik zou 't bijna erg voor 'r gaan vinden (hoewel het wel opvallend is dat ze anderhalf jaar lang niet normaal communiceert en nu ineens in mijn mailbox zit). Helaas gooide ze er in hetzelfde bericht nog een dreigement tegenaan, dat ik mijn vergunningen niet op orde zou hebben en als ik dit bericht niet zou verwijderen, zou ze dat melden aan de Dienst Wonen Amsterdam.

Nou, daar zakt mijn broek echt van af. Ik snap niet wat voor wereldbeeld dat mens heeft; blijkbaar ziet ze niet in dat ze met dat gedreig haar laatste greintje integriteit verspeelt, of het kan haar gewoon niet schelen. In ieder geval weet ik nu zeker dat ik haar smoesjes niet hoef te geloven. (Zeker omdat mijn vergunningen wel in orde waren, muts... dus ga lekker briefjes schrijven en procederen dan...)

Het gaat me overigens niet om Karin persoonlijk af te maken. Op zich blijf ik liever weg van dit soort mensen/gedoe. Maar ik sta er echt verbaasd van dat mensen met zo'n mentaliteit een bedrijf runnen dat superveel geld verdient, en er mee weg komen. Waar ik niet bij kan, is dat dit soort mensen het blijkbaar normaal vindt om zich zo te gedragen, en zo met (het geld van) klanten om te gaan.

Laatste deel e-mail

Laat ik dan even het laatste deel van de e-mail publiceren, die ik aan die muts teruggeschreven heb. (Detail-onderbouwing van waarom ik niets meer van haar geloof, is weggelaten.)

-----

Maar laat me over 1 ding duidelijk zijn:

De reden dat ik deze verhuursoap documenteer, is NIET een persoonlijke wraakactie.

Mijn keuze om te documenteren hoe het eraan toegaat in dit wereldje, komt voort uit de hoop dat mensen dit eens zien. En dan misschien hun geld gaan geven naar bedrijven die WEL hun zaakjes op orde hebben, om hun klanten geven, en normaal communiceren. Daarmee is iedereen beter af. En dat is echt wel mogelijk, zeker in een branche die zoveel geld oplevert.

Die informatie mag m.i. gedeeld worden, omdat de wereld voordeel heeft van die informatie.
En dit zal mijn laatste tekst niet zijn over (ruwweg) dergelijke zaken.

En als dat tegen jouw persoonlijk belang ingaat, is dat jammer. Het is niet jouw godgegeven recht om mensen te negeren, voor te liegen, en op te lichten door geld te rekenen voor administratieve diensten die je in de praktijk niet verleent.
En als het bedrijf Rots-Vast dat consequent doet (en blijft doen, en pas gaat protesteren als er iets nadelig voor ze is), dan moet het bedrijf Rots-Vast gewoon dood. Dat is m.i. geen smaad, en ook geen persoonlijke wraak, maar doodgewoon een onderbouwde mening.

En als je eerlijk tegen jezelf bent, zie je dat zelf ook wel.

Re: Laatste deel e-mail

Ik ben inmiddels ook slachtoffer van deze madam. Kunnen wij niet gezamenlijk iets ondernemen door het in de publiciteit te brengen?! Bv. RADAR of Opgelicht.
Gaarne je reaktie. Volgens mij zijn wij overigens ook niet eens de enigen.
Groeten,

Re: Laatste deel e-mail

Wij zijn vast niet de enigen, nee.
Daarom heb ik als eerste begin deze tekst openbaar neergezet.

Als jij een goed beschreven duidelijke 'case' hebt, die echt objectief overkomt (d.w.z. waarvan mensen niet denken "hij zit de waarheid in zijn richting te verbuigen")... dan kan je daar wat mee.

Wat je daarmee kunt? Ik weet het niet. Tot nu toe ben jij de tweede die inhoudelijk reageert, en de eerste persoon wilde toch niet iets ermee doen.
Ik denk niet dat RADAR/Opgelicht geïnteresseerd zal zijn tot nu toe. Mijn zaak is wel schandalig als je naar het complete gebrek aan integriteit van mevrouw De Herdt kijkt, en alle verspilde energie die ik erin moest stoppen om mijn geld terug te krijgen... maar financieel ben ik er niet heel veel op achteruit gegaan. Ik ben alleen 6% van de huur aan niet geleverde service kwijt.

Ik ben wel bereid om mijn verhaal te doen tegen zo'n programma, als ik weet dat de andere benadeelden inhoudelijk correcte verhalen hebben. Maar ik ga zelf niet het initiatief nemen tot zoiets.

Dus ik denk dat je tot nu toe alleen zelf dingen op het internet kunt publiceren. En mensen op een internetforum (van RADAR/Opgelicht) om hulp vragen, of ze denken iets in je 'case' te zien. Pas als er meer mensen komen, wordt het een grotere zaak.

Re: Laatste deel e-mail

Hallo,

Nou, ik heb nu precies hetzelfde, Rots Vast, of te wel De Herdt BV, met directrice Karin de Herdt, houdt nu al een geruime tijd zich stom, ik krijg namelijk ruim 8000 euro van het bureau, maar betalen, ho maar.
Iedere dag diverse malen gebeld, er werd gewoon niet opgenomen door het kantoor, de emails niet beantwoord en/of bekeken, en ga zo maar door.
Zelfs na het gewonnen kort geding, door het niet komen opdagen van een vertegenwoordiger van Rots Vast, op 1 december!!!! 2010, komen zij niet over de brug.
Eigenlijk ben ik op zoek naar mede lotgenoten, en dan tezamen een faillissement aanvragen voor de gehele BV, want alleen lukt dit niet, er moeten tenminste 2 slachtoffers zijn om een faillissement te kunnen laten uitspreken.
Ik hoop eigenlijk dat iemand hierop reageert, en dan samen deze wantoestanden voor eens en altijd een halt toe te roepen. mail naar [ knip - hier op te vragen. Beweringen zijn gestaafd voor publicatie; ik wil hier geen hopen beweringen hebben zonder i.i.g. zaaknummers of namen van advocaten te zien ]

Re: Laatste deel e-mail

Hallo,

Ik heb ook precies hetzelfde probleem met Karin de Herdt. Twee weken geleden heb ik gebeld met het hoofdkantoor van Rots-Vast.

Blijkbaar zijn ze daar bekend met de problemen rondom de vestiging Amsterdam - Zuid. Inmiddels is de vestiging op non-actief gezet.

Ze zijn nu aan het inventariseren welke klanten problemen hebben met Karin de Herdt en wie nog geld van haar krijgt.

Neem dus even contact op met het hoofdkantoor!

Re: Rotsvast - Zuid De Herdt malversaties

Ook ik heb hetzelfde probleem met Rotsvast-Zuid Mevr. De Herdt.
Ik ben al sinds vorig jaar september bezig en wij krijgen in totaal nog ruim 4000 euro van haar. Er is hoogstwaarschijnlijk helemaal geen geld bij haar te halen.
Ik vraag me af in hoeverre we het Rotsvast bedrijf aansprakelijk kunnen stellen. Zij hebben dus veel te laat aktie ondernomen om haar te stoppen met haar duistere praktijken!

Re: Laatste deel e-mail

Ik ben zo razend benieuwd of Rots Vast Hoofdkantoor verantwoordelijk kan worden gesteld voor de malversaties van haar franchiseneemster Mevr. De Herdt

Re: Laatste deel e-mail

Ook ik ben slachtoffer van de wanpraktijken van mevrouw De Herdt. Ik krijg nog ongeveer 3000 Euro van haar, maar ze reageert niet op brieven en als ik haar persoonlijk benader lacht te het allemaal weg (oops, vergeten!) en belooft te betalen. Maar betalen, ho maar! Als er colletief actie tegen haar wordt ondernomen wil ik graag deelnemen! Ik hoop dat ik mijn geld niet kwijt ben... Wat een oplichter is die vrouw!!

Actie ondernemen & anonieme e-mails

[ Een opmerking voor de buitenwacht: ondanks dat de meeste mensen als 'anoniem' berichten achterlaten, controleer ik wel degelijk de e-mail adressen op 'herleidbaarheid tot iets betrouwbaars' voordat ik reacties publiceer.

Een aantal reageerders hebben elkaar gevonden en betalen samen een advocaat om hopelijk hun geld nog terug te krijgen. Het rommelt bij Rots-Vast Amsterdam Zuid; ook het Nederlandse hoofdkantoor en een vestiging in Amstelveen bemoeien zich er inmiddels mee. ]

Re: Actie ondernemen & anonieme e-mails

Roderik,

Zojuist sprak ik het hoofdkantoor van Rots-Vast zij vertelde mij dat de rechter heeft bepaald dat Karin weer aan de slag mag als franchisenemer (onbegrijpelijk) in de Amsterdam Zuid vestiging. Ook vertelde zij dat ze zelf niks gaan uitbetalen aan de gedupeerden en dat ik zelf weer contact met Karin moet opnemen. Dit valt me erg tegen van het hoofdkantoor.

Ik sluit mij graag bij de groep om een advocaat te delen.
Zou je mij een email kunnen sturen met verdere informatie?

Groet

Re: Actie ondernemen & anonieme e-mails

Hoi Roderik

Wat goed dat je dit gepubliceerd hebt, want je raad het al, ook wij hebben problemen met Rotsvast en de franchise constructie, de interne onvrede en rechtzaken van Rotsvast en dus.... geen geld gekregen.
Kortom ik zou graag in contact treden met anderen gedupeerden, kan je me aan hun gegevens helpen of mijn e-mail discreet aan hen doorsturen?

I sure hope so want ik ben het aardig zat (to put it very mildly).
En ben net bezig om juridische hulp in te schakelen, waarvan de kosten uiteraard, tezamen met de uren die ik er ondertussen aan besteed, bij hun openstaande rekening aan mij worden opgeteld!!

Me

Re: Actie ondernemen & anonieme e-mails

Ook ik ben een gedupeerden van die leugenaarster. Wij hebben ons huis verhuurd via Rots Vast Amsterdam Zuid tijdens ons verblijf in het buitenland. Ook wij kregen ons geld niet met allerhande smoesjes. Zoals het smoesje dat de huurdster niet of te laat betaalde. Dit bleek, getuige de afschriften van de huurster niet waar. Toen ook het beheer inadeqaat gedaan werdt hebben we besloten om in elk geval de huurster (ook nog in overleg met RV!) direct aan ons te laten betalen. Dat ging goed maar nog steeds natuurlijk een aantal maanden achterstand doordat Rots Vast (lees Karin de Herdt) de daarvoorgaande maanden niet aan ons betaalde. Toen we een keer in Nederland waren zijn we langs geweest en heeft ze (schriftelijk) toegezegd de achetrstallige huur aan ons te betalen en de borg aan ons terug te storten (we hadden inmiddels het beheercontract opgezegd). Vervolgens deed ze dat niet (surprise!) en gaf als reden dat ze de borg (4.500 euro) aan de huurster ging terugbetalen (augustus 2009). Die wacht nu nog op haar geld. Wij hebben inmiddels via een gerechtelijke uitspraak en vervolgens incasso door een deurwaarder onze achterstallige huur binnen (via incasso buro Ultimoo). De huurster heeft inmiddels ook een vonnis dat Rots Vast moet betalen (ook wij waren daar in overleg met de huurster gedaagden in). Uiteraard zal het nog een hele klus worden om daar het geld te halen (het zal er wel op neer komen dat wij dat geld moeten betalen). Ben zeer geinteresseerd om me aan te sluiten bij anderen gedupeerden in een rechtzaak aangezien wij 'vergeten' zijn de borg in onze procedure terug te vorderen. We dachten dat die al aan de huurster was terugbetaald. { ps. op verzoek stuur ik je alle stukken die bovenstaande staven per mail toe}

Re: Actie ondernemen & anonieme e-mails

Goed he, dat gedoe met borg?
Ik ben er ook mee het schip in gegaan, dus. Maar dat was omdat ik te aardig ben geweest voor mijn huurster, waarna die even 'vergat' te zeggen dat ze dingen met Rots-Vast zelf al had geregeld. Uiteindelijk heb ik meer dan de helft van mijn borg nooit teruggezien.

(Overigens, je verhaal is geloofwaardig genoeg om openbaar te plaatsen maar je link haal ik weg, die lijkt teveel op 'linkspam voor schimmig bedrijf'.)

Re: Actie ondernemen & anonieme e-mails

Ook ik ben zeer gedupeerd door mevr. K. Herdt, alsmede door de Herdt Beheer BV en al haar andere bedrijfjes. Ik krijg nog een bedrag van haar van E. 50.000,- . Ik ben haar failisement aan het aanvragen omdat ik mijn geld EIS van haar. Via dit medium kunnen andere zich aansluiten denk ik.

Re: Actie ondernemen & anonieme e-mails

Beste Marc,
Ook ik ben helaas met Rotsvast Amsterdam Zuid in zee gegaan. Ik heb de beheerovereenkomst opgezegd en heb nu een aantal maanden huur te vorderen.

Zou je mij informatie kunnen sturen over de procedure die je bent gestart en hoe het daarmee gaat? Graag hoor ik ook of er al een soort "collectief" is waar ik me evt bij kan aansluiten.

Alvast dank.

Re: Actie ondernemen & anonieme e-mails

Beste gedupeerden,

Bedankt voor al jullie reacties! Wij wachten ook op onze huur..... Gelukkig gaat het alleen om de eerste maand huur en hebben zowel wij als onze huurder tijdig jullie reacties gelezen, zodat wij in het vervolg de huur rechtstreeks naar ons laten overmaken in plaats van via rots vast Amsterdam zuid.h

Groet

Re: Actie ondernemen & anonieme e-mails

Quote:

Zou je mij informatie kunnen sturen over de procedure die je bent gestart en hoe het daarmee gaat? Graag hoor ik ook of er al een soort "collectief" is waar ik me evt bij kan aansluiten.

U kunt ons bellen, wij hebben meerdere vorderingen op De Herdt Beheer lopen.

tel 020-3300022

FLO Advocaten
Mr. Jeroen Stoevenbeld

Re: Actie ondernemen & anonieme e-mails

Hier nog een gedupeerde, zelfde verhaal als bovenstaand.
Ik zal contact opnemen.

Re: Actie ondernemen & anonieme e-mails

Beste Marc en andere gedupeerden,

Mijn probleem met mevrouw de Herdt komt overeen met wat de meesten beschrijven. Vandaag heb ik een uitgebreide beschrijving ingediend bij Tros Opgelicht met het verzoek om het gedrag van Karin de Herdt aan de kaak te stellen en tevens het standpunt van Rotsvast Nederland(dat zij zich niet laten aanspreken op het gedrag van hun franchisenemers, terwijl zij wel financieel profiteren van de afspraken die wij als klant met hun franchisnemer maken), ter discussie te stellen.
Het zou wellicht helpen om meerdere gedupeerden te laten aansluiten bij deze klacht.

De oplichting van De Herdt BV bestaat m.i. hieruit dat zij de geldbedragen die zij uit hoofde van een beheerovereenkomst ontvangt aanwendt om andere doelen mee te dienen dan te voldoen aan haar beheerverplichting (het incasseren en doorsluizen van huursommen naar of bewaren van borgsommen voor de verhuurders). Om vervolgens bij beeindiging van het beheer- of verhuurcontract de gelden achter te houden of niet of slechts gedeeltelijk weer uit te keren aan de eigenaar van dat geld.
Niet terug betalen van sommen geld die je contractueel alleen in beheer had is m.i. gelijk aan ontvreemding (plat gezegd: diefstal). Ontvreemding vanuit een vooropgezet plan is oplichting. Vanuit die gedachte ben ik ook voornemens aangifte te doen van oplichting en ontvreemding bij de politie Amsterdam. Mijn advocaat heeft mij uitgelegd dat hier serieus actie op zal worden genomen als er meer aanmelders zijn van het zelfde feit jegens dezelfde persoon. Wellicht helpt een gezamenlijke aangifte.

Beste groet,
Paul

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

Ik heb soortgelijke ervaringen met de franchisenemer Rotsvast Enschede - de overeenkomsten zijn frappant. Wellicht relevant voor diegenen die overwegen om actie te ondernemen tegen de franchisegever..

Met vriendelijke groet,

Volker Hackert

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

Voor het geval iemand dit nog leest:

Rotsvast Enschede is failliet (24 januari 2012)! Twee maanden huurachterstand die ik waarschijnlijk niet meer terug zal zien... hufters!

Voor iedereen die via Rotsvast Enschede verhuurt: waarschuuw de huurders dat zij geen geld meer overmaken aan hun!

Volker Hackert

edit: bronverwijzing

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

Beste gedupeerden,

Heel herkenbaar! Mijn advies; zeker kontakt zoeken met TROS RADAR. Kunnen we de zaak "RotsVast" gelijk meenemen met o.a. Direct Wonen, EHR Arnhem, etc.

Volg maar eens twitteraccount @foutemakelaar.

Foutemakelaar is ontstaan vanuit een groep gedupeerde verhuurders en streeft naar een vaste regelgeving,toezicht en een tuchtcommissie voor verhuurbemiddelaars,

Op dit moment moeten verhuurders bij ontstane konflikten naar de rechter. Voor de meesten onder ons is dit een kostbare en lange weg. Conclusie; een "lucky escape" voor de verhuurbemiddelaar.

Neem ook kontakt op met Paulus Jansen van de SP. De heer Jansen tracht al jaren een vergunningsplicht/certificering voor verhuurbemiddelaars te realiseren.

Met vriendelijke groet,
Jan

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

Beste gedupeerden, zie bijgaande oproep TROS RADAR

http://www.trosradar.nl/868/

Als we iets willen en kunnen bereiken is dit het moment. De schade, zowel financieel als emotioneel, onder gedupeerde verhuurders is schrijnend.

Met vriendelijke groet,
Jan

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

Hallo,
Mij is het allemaal erg duidelijk en niet zo moeilijk om te begrijpen. Het is een weelde om nu als verhuurmakelaar cq verhuurbemiddeling een kantoor op te starten vanwege de sobere huizenmarkt. Mensen krijgen geen hypotheek meer, althans niet zo makkelijk. Mensen worden door de politiek gek gemaakt vanwege de crises, dus niemand durft meer te bewegen. De huiseigenaren bieden hun huis aan om de kosten te drukken. Huurders kloppen dus aan bij de verhuurmakelaars als Rots Vast/Relo/Direct wonen en ga zo maar door. Hun provisie is enorm, 1 maand huur van de huurder en administratiekosten van de huiseigenaar. De zogenaamde screening op zo´n kantoor is dermate belabbert, dat de doorgaande leek het ook kan. De bewijzen hiervan heb ik in mijn dossier. Buiten de goede klanten komen daar natuurlijk de wiettelers, althans de zgn. katvangers. Tevens de Oost Europese bemiddelingskantoren, ik wil nog geen naam noemen die eigenlijk hetzelfde doen, een soort tussenpersoon. Zowel van de wiettelers als de Oost Europeanen wordt je huis daar niet echt vrolijk van. De verhuurmakelaar weet dit ook doorgaans, maar is nooit thuis, want zij bemiddelen alleen maar. Juridisch staan ze sterk en dat weten ze ook. Je hebt altijd nog de eigen verantwoording als huiseigenaar volgens de Gemeente Woonwet. De Gemeente pakt je altijd daarop, wat er ook met je huis gebeurt. De verhuurmakerlaar controleert niets en het bemiddelingskantoor voor Oost Europeanen controleert ook niets. De laatste zorgt er alleen voor dat er genoeg bedden in blijven staan en het liefst proppen ze er nog wat bij achteraf. De schade nadien willen ze niet betalen, ook daar heb ik het bewijs voor.
Mijn advies blijft , blijf je eigen makelaar en hou zelf toezicht. Zij doen het niet voor je.
Ik ben net gepensioneerd en altijd in de opsporing gezeten. Het wordt nu tijd om van deze wantoestanden af te komen, tenslotte het gaat om duurzame woningen, die het niet verdienen om op deze manieren bewoond te worden. Ik stel mij graag beschikbaar om als screening en controleur hier een mooie baan van te maken.

Ik stel

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

Beste allemaal,

Ik kwam er zojuist achter dat De Herdt Beheer BV afgelopen vrijdag failliet is verklaard. Dat is slecht nieuws want waarschijnlijk kunnen we daarom fluiten naar ons geld. Het is ook goed nieuws, want voorlopig zullen er niet meer slachtoffers komen door Rots Vast Amsterdam Zuid (tenzij ze weer een nieuw bedrijfje beginnen...).

Wellicht is er nog geld te halen door te stellen dat er sprake is van onbehoorlijk bestuur, dat zou mij niets verbazen gelet op al onze ervaringen. In dat geval kan misschien de aandeelhouder of Karin en Boudy zelf in prive aansprakelijk gesteld worden.

Ik zag dat de aandeelhouder, De Herdt Holding BV, niet failliet is. Nu heeft die BV een zwaar negatief eigen vermogen, maar dat werd in het verleden voornamelijk veroorzaakt door de pensioen- en stamrechtvoorzieningen voor Karin en Boudy zelf. De BV heeft verder een grote vordering op Karin en Boudy zelf, dus als de BV die vordering int (waarschijnlijk gaan ze dan in prive failliet) en de voorzieningen vrijvallen, is erbij de aandeelhouder nog geld te halen. En tot slot hebben ze in prive een eigen woning, waar misschien een overwaarde zit.....

Nou goed, heel veel sterkte allemaal en hopelijk valt er uiteindelijk toch nog iets te halen.

[Edit: link]

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

[verwijderd] Pas op dit is van de zelfde gasten.

[ Edit: als je een beetje serieus bent geef je een e-mail adres op waar ik je kan bereiken of geef je tenminste een link/bewijs mee. Met dit bericht kan ik niks en Google vertelt me ook niets. --RM ]

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

Sorry ik dacht dat ik er een link bij had gedaan .
Hier heb je de site (www.aplusapartments.nl) en deze is wel degelijk van Fam de Herdt.
Het telefoonnummer is afkomstig uit hun woonplaats Zeewolde en is 1 van hun vaste lijnen thuis.

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

Schokkend dit te lezen. Nu in oktober 2014 ervaren wij exact hetzelfde met Karin Heizenberger van A Plus appartementen zoals door velen is beschreven over haar Rotsvast periode.

Suggestie:

Google naar 'Aplus apartments' en schrijf een review, ten behoeve van alle andere mensen. Er is nu 1 review, van 1 jaar oud.

Ik ben er wel een voorstander van dat men dit onder een herkenbare naam doet. Anonieme reviews lijken op haatcampagnes.

(Het feit dat je hier anoniem post maar je mailadres naar een makelaardij terug lijkt te leiden, roept wat vragen op. Toch publiceer ik deze reactie omdat deze overeenkomt met andere die ik privé gehad heb.

En laten we er niet omheen draaien: die website van aplusapartments punt nl ziet er voor de slimme surfer ook niet bepaald betrouwbaar uit. Geen namen van eigenaren. Geen referenties --nee, wat op die site staan zijn geen referenties. Dit is geen bewezen-betrouwbaar bedrijf.)

Ze heet overigens Karin Heizenberg, blijkbaar.

Re: Verhuursoap (met name ruzie met Rots-Vast) eindelijk ...

Beste allemaal,

Wat erg om te lezen dat wij niet de enige gedupeerden zijn van RotsVast. Wat een ontzettende oplichters. Wij zijn vanaf maart 2014 tot juni 2015 bezig geweest met RotVast, middels een advocaat. Hun vestiging Purmerend had ons in 2010 een foutief contract gegeven voor verhuur van onze woning in Nederland. Dit had een contract op basis van de leegstandswet moeten zijn, maar dat hebben ze ons nooit voorgelegd. Wij wisten in 2010 nog niets van dit contract af (anders hadden we er zelf wel om gevraagd), maar je mag van een verhuurbedrijf dat zichzelf "winnaars in woonbemiddeling" noemt toch verwachten dat ze je correct informeert. Daarnaast moest ik zelf aldoor contact met ze opnemen als er een verlengingscontract moest worden opgenomen, dat zat dan weer vol fouten enz. Wij waren dat stel (Stefan Hellemons/Ellen Ester)zo zat, dat we de vestiging Delft hebben gevraagd of ze het wilden overnemen. Dit was geen punt aldus dhr Michiel Kraaijeveld. Of ik het contract even kon mailen. Hij meldde ons toen dat ze in Delft een iets ander contract hanteren. Ik heb daarop gevraagd of ze het bestaande contract dan willen omzetten naar hun format. Hier was op korte termijn even geen mankracht voor, maar volgen Kraaijeveld was het contract prima om door te zetten. Nou, niet dus!!!!

Door dit foute contract kregen wij onze huurders er niet uit (die overigens schandalig met ons huis en onze tuin omsprongen). Toen ik Kraaijeveld in maart 2015 meldde dat wij het verlengingscontract niet wilde verlengen omdat de huurders de verkoop van de woning onmogelijk maakten, was zijn reactie dat dit geen probleem moest zijn. Echter, in de weken die volgden waarin hij toch maar even zijn jurist raadpleegde, bleek het bijna onmogelijk te zijn. Het zou via de jurist moeten gaan lopen. Wij dachten prima, dan volgen we dat advies. Maar ja, dat ging RotsVast natuurlijk geld kosten en dat zag Kraaijeveld niet zitten. Dus hij trok zijn handen er vanaf en zij dat wij zelf met zijn jurist verder konden gaan. Pardon? We bereikten al enigszins het kookpunt, maar op dat moment was het urgent om door te gaan. Wij wilden nu toch echt dat ons huis werd verkocht en dat zou alleen maar lukken als de huurder eruit zouden zijn. Na wat briefwisseling tussen de jurist en de jurist van de huurders, zijn we overgestapt om een deskundige advocaat in Amsterdam.

Na een lange procedure, heeft onze advocaat de huurders eruit gekregen (met een oprotpremie helaas, maar beter weg dan blijven zitten. Ze wilden zelf ook weg, konden de huur bijna niet meer opbrengen begreep ik van omwonenden, de boodschappen werden zelfs door papa betaald en gehaald en later moest de huurder onderduiken voor de belasting, schijnt).

Vervolgens heeft onze advocaat zich gericht op RotsVast, wij wilden schadevergoeding, het was immers hun fout dat wij in de problemen kwamen. In eerste instantie is de vestiging Purmerend aangemaand. Wat schertst onze verbazing: het echtpaar Hellemons/Ester is vertrokken, de vestiging is failliet! Dus heeft de advocaat het stel op prive-adres benaderd. De heer Hellemons gaf (na vele brieven en een proces-verbaal) aan dat hij failliet was en geen geld had. Toen heeft de advocaat zich gericht op Stamko BV (kennelijk een soort hoofdvestiging, hoewel het verdomd onduidelijk is hoe dat hele RotsVast juridisch in elkaar zit). Een lang verhaal kort (ik zal jullie alle enorme irritaties van het afgelopen jaar onthouden), RotsVast heeft ons toch een zeer minimale schadevergoeding betaald. Een hele kleine pleister op de wonden.
Maar de grootste tip die ik iedereen kan geven: GA NIET IN ZEE MET ROTSVAST !!!!! Je gaat in zee met een franchisenemer waar de hoofdvestiging (als die al te vinden is) zich verder niet verantwoordelijk voor voelt.